۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

دبیر ستاد اتصال پذیری معاونت علمی خبر داد؛

اعطای ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار مالیاتی به شرکت‌های حوزه ارتباطات

اعطای ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار مالیاتی به شرکت‌های حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی از اعطای بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در یکسال و نیم اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری، اقدامات مؤثری انجام داده است، اظهار کرد: در این مدت با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان از بیش از ۱۳۰ شرکت حمایت مالی شد. برگزاری ۱۲ فراخوان با مشارکت نهادهای همکار و داوری ۴۹۷ طرح فناورانه از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بوده است که از مخاطبین حوزه صنعت و دانشگاه از حمایت‌های این ستاد برخوردار شده‌اند. همچنین ۴۳ بازدید میدانی و تخصصی از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت و ارتقاء زیرساخت‌های تحقیقاتی مرتبط با مأموریت‌های ستاد انجام شده است.

وی به تسهیلات مالی اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق گرفته و همچنین ۸۱ درخواست از طریق سامانه خدمت معاونت علمی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به ارزش ۲۹۵ میلیارد ریال به ستاد ارائه شده است. از ۳۰ هسته نوپا و شرکت‌ دانش‌بنیان به میزان ۲۹۴ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال حمایت شده و مبلغ دو هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال نیز از شش آزمایشگاه خصوصی و دولتی و زیرساخت‌های تحقیق و توسعه حمایت مالی انجام شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات افزود: با توجه به اهمیت ارتقای ظرفیت‌های انسانی و ترویج فناوری در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: برگزاری هفت رویداد ترویجی با حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر و ۳۰ شرکت و همچنین برگزاری هشت رویداد توانمندسازی با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر و حمایت از ۲۰ نفر ذیل تحقیقات در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و پسادکتری گام مهم ستاد در جهت ارتقای آگاهی و دانش عمومی در حوزه فناوری‌های ارتباطی بوده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات اظهار داشت: در راستای تقویت زیرساخت‌های داخلی ستاد و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و همچنین تسهیل همکاری‌های بین‌المللی با تدوین هفت آیین نامه داخلی، چارچوب مشخصی را برای انجام امور ستاد فراهم کردیم و انعقاد هشت تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای دولتی و بخش خصوصی زمینه همکاری متنوعی را فراهم کرده است، همچنین در همکاری با هشت نهاد خارجی توانسته‌ایم افق‌های جدیدی را برای توسعه فناوری‌های ارتباطی ایجاد کنیم.

به گفته او برگزاری ۳۶ نشست هم‌اندیشی و پنل خبرگانی با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص و فناور در راستای تعامل گسترده و فرصتی برای تبادل نظر و ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری‌های ارتباطی از دیگر اقدامات ستاد بوده است.

کد خبر 6255662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha